News
Ogłoszenie o planowanym uruchomieniu programu AZBEST 2018/2019
27.02.2018
Wójt Gminy Brańsk informuje, że zgodnie z pismem WF/00192/18/ZFK-WS/0700/0011/18 Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku w II kwartale bieżącego roku planuje uruchomić program AZBEST 2018/2019 mający na celu dofinansowanie realizacji zadań polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu województwa podlaskiego.
W związku z powyższym zwracam się do mieszkańców gminy Brańsk właścicieli nieruchomości, którzy w roku 2018 chcą usunąć ze swoich posesji odpady niebezpieczne w postaci azbestu, aby w terminie do dnia 15 marca 2018 r. w Urzędzie Gminy Brańsk ul. Rynek 8, 17-120 Brańsk (pokój nr 6) złożyli wnioski, które można pobrać w tut. Urzędzie pokój nr 6 lub na stronie internetowej www.bransk.pl. Do wniosku należy dołączyć: ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest; informację o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania; kserokopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości (Akt własności). W przypadku nieruchomości do której tytuł prawny posiada kilka osób należy dołączyć zgody wszystkich pozostałych współwłaścicieli na w/w prace (lub wniosek powinien być podpisany przez upoważnionego przez te osoby wnioskodawcę).
Dofinansowanie nie obejmuje kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Akcja odbioru i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest z nieruchomości na które mieszkańcy gminy Brańsk złożą w Urzędzie Gminy Brańsk rozpocznie się po uruchomieniu przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska programu, rozstrzygnięciu naboru wniosków dla województwa i otrzymaniu przez Gminę Brańsk dofinansowania z WFOŚiGW w Białymstoku oraz po zawarciu stosownych umów.
Jednocześnie przypominam, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wyroby zawierające azbest należy usunąć do 2032 roku.